reklama

Bratislavská zlodejská karta

Drvivá väčšina Bratislavčanov si zaobstarala mestskú kartu hlavne kvôli zľave na predplatné cestovné lístky na MHD. O ňu vás však DPB ľahko a elegantne pripraví. Mňa to stálo 26 euro...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (64)
Bratislavská mestská karta
Bratislavská mestská karta (zdroj: Internet)

Bola že to sláva, keď mesto spustilo projekt Bratislavskej mestskej karty (BMK). Heslo "Byť Bratislavčanom sa oplatí" bolo naozaj lákavé. Drvivá väčšina z nich sa však pre ňu rozhodla hlavne kvôli 10% zľave na predplatný cestovný lístok (PCL) v MHD. No moja nedávna skúsenosť postavila Dopravný podnik Bratislava (DPB) na rovnakú úroveň, akú má napríklad vo vzťahu k zákazníkom "obľúbená" UPC...

Patrím k ľuďom, ktorí radi vybavujú veci online. Preto som bol nadšený z možnosti kupovať si PCL priamo na stránke dopravného podniku. Dokonca som na tento progresívny spôsob šetriaci ľuďom čas a mestu náklady, presvedčil aj svoju rodinu. No čo čert nechcel (a ja, ako stále pomerne čerstvý zať dvojnásobne), na moje odporúčanie doplatila rovno svokra.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred časom zistila, že jej na druhý deň končí platnosť „električenky". A tak som, ako zavďačenia chtivý zaťko, pohotovo vytiahol laptop a ponúkol sa, že jej "električenku" zaplatím online. Opísal som údaje z jej mestskej karty a zaplatil ročný PCL. Až neskôr som si uvedomil, že zo štandardnej ceny 260€ nebola odrátaná zľava 10%. Chyba systému, povedal som si a s vierou, že to poľahky zreklamujem som to nechal na druhý deň.

Ráno som zavolal do DPB a zisťoval, kde je problém. Oznámili mi, že zľava nebola započítaná, pretože svokre za niekoľko dní končí platnosť mestskej karty. Nechápavo som pozeral na slúchadlo. Na jej bankokarte, ktorá je zároveň aj BMK, je totiž vyznačená platnosť do decembra 2014. Pani na infolinke mi však oznámila, že zľavy na karte treba pravidelne aktivovať. A čuduj sa svete, treba to urobiť osobne na predajnom mieste DPB. Možnosť zaplatenia PCL online tak dostala vážnu trhlinu...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som namietal, že takúto informáciu som nikde zverejnenú nenašiel, odporučila mi prísť (ako inak osobne!) na miesto milované každým zákazníkom DPB, teda na centrálu na Olejkárskej. Tam vraj môžem skúsiť(!) záležitosť reklamovať. Keďže nešlo o moju kartu (ja som iba platil), vyslal som tam svokru. Paničky na DPB ju za pár minút odbili, že je už neskoro a žiadne peniaze nám nevrátia! Mala si vraj túto informáciu prečítať. Na otázku kde, povedali na webe...

Na hlavnej stránke webového sídla dopravného podniku na vás síce vyskočí veľký banner propagujúci muzikál Queen, no spomínanú a pre cestujúceho dôležitú informáciu by ste na nej hľadali márne. Prechádzal som si postupne podstránky a ale ani tam som nič nenašiel. Buď to tam nie je, alebo je to stratené medzi množstvom ďalších informácii. Alebo že by v niekoľkostranovom prepravom poriadku? Skúsil som to nájsť aj cez googlovské "[kľučové slovo] site:dpb.sk" a nič. Prešiel som si znovu aj celý proces kúpy elektronického PCL a nič. Žiadne upozornenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V predajni DPB na Hodžovom námestí som si rovnako preštudoval celú vývesku. Bola plná všakovakých oznamov, no informáciu o povinnom obnovovaní platnosti BMK som tam nenašiel.

A tak sa pýtam:

  • čo je to za zbytočnú buzeráciu človeka, keď si musím kus plastu, na ktorom je vyznačená niekoľkoročná platnosť osobne a pravidelne, ročne, aktivovať? Aký to má logický zmysel?

  • ako je možné, že táto dôležitá informácie nie je dostatočne zverejnená a že vás na ňu systém automaticky neupozorní pri nákupe PCL?

  • čo je to za prístup dopravného podniku, keď poctivý zákazník a naviac platca daní, z ktorých podnik žije, v dobrej viere splní všetko čo mal a DPB mu neuzná reklamáciu a ulakomí sa na zľavu, na ktorú má Bratislavčan s mestskou kartou zjavný nárok? Áno je to monopol a na rozdiel od nepoctivého predajcu zeleniny, u ktorého druhý raz nič nekúpim si iný dopravný podnik vybrať nemôžem. Ale má toto byť dôvod kašlať na zákazníka?

Čo som sa teda rozhodol urobiť? Napísať tento blog. Napísať sťažnosť na vedenie DPB a vedenie mesta. Tiež sa skúsim obrátiť na Obchodnú inšpekciu s otázkou, či nejde o zavádzanie spotrebiteľa. A svokre kúpim čokoládu. Hádam to pomôže...

Igor Polakovič

Igor Polakovič

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Tak trochu cestovateľ, fotograf, milovník cudzích kultúr, dobrovoľník či aktivista... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu